Hanya 30% penduduk Malaysia ada perlindungan Takaful. Tahap kesedaran masih rendah. Lepas tahu konsep Takaful ramai yang sedar kelebihan takaful.




𝗣𝗲𝗻𝗱𝘂𝗱𝘂𝗸 𝗠𝗮𝗹𝗮𝘆𝘀𝗶𝗮 𝗮𝗱𝗲 𝟯𝟬 𝗝𝘂𝘁𝗮
===========================


Kesedaran penduduk Malaysia berkenaan Takaful amatlah rendah disebabkan ramai yang menganggap bayaran bulanan takaful itu membebankan diri.


Bila faham konsep Takaful pasti ramai yang akan tahu keperluan takaful. Takaful ini konsepnya adalah "tolong menolong antara satu sama lain".


Setiap jumlah sumbangan setiap bulan akan dimasukan dalam satu tabung. Semua pelanggan takaful juga akan sumbang dalam tabung yang sama.


Jika berlakunya musibah. Duit di dalam tabung takaful akan diagihkan kepada ahli yang menerima musibah. Secara tak langsung. Pelanggan takaful yang lain yang terima pahala atas sumbangan mereka setiap bulan.


Sebab apa pulak dapat pahala ?


Bayangkan setiap sumbangan anda dalam tabung takaful itu diagihkan kepada penerima musibah. Pasti ade bahagian sumbangan ahli takaful dalam tabung itu.


Cuba bayangkan sesorang bapa tinggalkan 1juta hibah untuk keluarganya. Anak - anak dibesarkan guna wang takaful. Sekiranya ade yang menjadi tahfiz. Ahli takaful juga akan dapat pahala. Nampak luas kan kelebihan takaful ?


Setiap sumbangan mestilah perlu ikhlas. Sebab setiap sen anda menyumbang akan dikira sebagai saham anda di akhirat.


Set minda anda agar setiap keluarga perlu ada perlindungan sebanyak 1juta. Tak mahal mana pon dibandingkan komitmen yang sedia ada.


Takaful ini tidak membuatkan anda miskin. Malah membuatkan anda sentiasa berada dalam perlindungan sekiranya dilanda musibah.


Anda belajar sesuatu ?
Komen takaful di komen jika anda baca sampai habis.


Pertanyaan Lanjut Hubungi.. Fendi Karim

Comments

Popular posts from this blog

Piramid Kewangan, panduan untuk urus kewangan...

NAK BELI KERETA HONDA CIVIC ? INI CARA TERBAIK.. SIAP DAPAT CASH RM49,000 LAGI LEPAS 9 TAHUN

OVERNIGHT POLICY RATE Dari 2.75% turun kepada 2.5%. Apa Impak Pada Ekonomi ?