Piramid Kewangan, panduan untuk urus kewangan...

Piramid Kewangan

     Mungkin diantara anda pernah lihat Piramaid Kewangan ini dan mungkin belum pernah lihat. Saya percaya anda jumpa carian post ni melalui carian di google. 

    Saya percaya anda tengah mencari sesuatu panduan umtuk mengurus kewangan secara betul. Hasil bertahun-tahun kerja tiada simpanan dan juga rumah atas nama sendiri menyebabkan anda tersedar untuk mulakan pengurusan kewangan yang lengkap.

    Berdasarkan gambar ini anda boleh jadikan rujukan untuk urus kewangan anda secara lengkap. Saya akan ajar bagaimana dengan 8 Tabung Kewangan akan memudahkan anda urus kewangan secara lengkap. 

Untuk bermula kewangan haruslah mengikut turutan dibawah


  1. Tabung Kecemasan (6 bulan gaji )
  2. Tabung Takaful ( pegantian pendapatan)
  3. Medikal kad 
  4. Simpanan ASBf (Short Term Goal) 
  5. Simpanan di Tabung Haji 
  6. Unit Trust (Medium/ Long Term Goal)
  7. Private Retirement Scheme ( Long Term Goal)
  8. Emas (Long Term Goal)


    Tabung Kewangan di atas ni merupakan panduan anda untuk urus kewangan. Selain tu anda juga boleh gunakan formula kewangan untuk mohon loan kereta dan juga rumah. Saya percaya ramai orang beli kereta yang salah dan juga rumah yang salah mengikut pada tanda gaji. Bila ikut formula yang betul akan mebuatkan anda stabil dalam menghadi krisis inflasi atau ekonomi dan juga bencana seperti covid. 


    Semoga kewangan anda semua bertambah baik. Untuk setup kewangan seperti di atas. Anda memerlukan Perunding Kewangan untuk laksanakan impian anda. Semua oranng perlu urus kewangan. Dengan kewangan yang teratur akan membuatkan segala perancangan mengenai kewangan di masa mendatang lebih lancar dan mudah. 


    Bagi mereka yang betul-betul nak urus kewangan secara menyeluruh boleh contact saya di Talian 012-3405215 En Fendi Karim atau lebih mudah tekan sahaja link whatsapp untuk saya susun perjumpaan secara bersemuka ataupon secara online. 

Whatsapp www.wasap.my/60123405215/FinancialCheckUp





Comments

Popular posts from this blog

NAK BELI KERETA HONDA CIVIC ? INI CARA TERBAIK.. SIAP DAPAT CASH RM49,000 LAGI LEPAS 9 TAHUN

OVERNIGHT POLICY RATE Dari 2.75% turun kepada 2.5%. Apa Impak Pada Ekonomi ?