"Biarkan mereka jadi miskin sebab tidak melakukan apa jutawan buat" - Robert Kiyosaki



Ini adalah 4 saluran pendapatan pekerjaan yang ada. Jika kita lihat pada gambar ini. Setiap orang perlu cipta 1 saluran untuk bantu pendapatan yang anda dapat. 


Salurannya dinamakan #INVESTOR. 
Sekiranya kita bijak dan ambil peluang untuk melabur. Kita akan cipta satu saluran pendapatan yang baru. 

Pelaburan ade pelbagai. Contohnya 

Emas 
Hartanah 
Asb
Tabung Haji 
Fixed Deposit 
Koperasi
Unit Trust
Asb Financing 
Private Retirement Scheme 

Sekiranya anda tidak cipta saluran pendapatan dengan pelaburan. In the end bila penat lelah bekerja anda tiada saving ataupon aset seperti hartanah. 

Waktu itu pasti anda akan rasa. " Kan bagus kalau aku buat dulu. Aku dah ade rumah, ade duit xxxx". Waktu ni dah terlambat nak putar masa lalu. 

Jutawan Robert Kiyosaki buat pelaburan dalam bidang Real Estate. Mempunyai dalam 7000 hartanah untuk cipta cash flow setiap bulan. Memang hebat. Boleh follow cerita Beliau di YouTube. 

Siapa paham gambar ini dia akan  nampak bahawa pentingnya melabur. Melabur akan bina satu saluran pendapatan kedua. Jika kita ada kerja. Kita perlu cipta saluran pendapatan dengan melabur.

Nak melabur kat tempat mana pon xkisah. Asalkan lebih dari kadar inflasi anda. Setiap orang kadar inflasi berbeza. Ikot pada "spending money" diri sendiri. 

Ada orang kata bagus melabur kat hartanah. Admin  punya cara ialah diversify ur investment. Kalau boleh ade semua lagi bagus. 

Sebab setiap platform pelaburan punya kadar kecairan yang beza. Bila masuk pelaburan kena tahu exit pelaburan jika berlaku kecemasan. 

Dapat sesuatu ? 
Jangan Lupa Follow Page Terbaru Admin ya... Ilmu Kewangan 

#IlmuKewangan #DaieKewangan #FendiKarim #InvestNow

Comments

Popular posts from this blog

Piramid Kewangan, panduan untuk urus kewangan...

NAK BELI KERETA HONDA CIVIC ? INI CARA TERBAIK.. SIAP DAPAT CASH RM49,000 LAGI LEPAS 9 TAHUN

OVERNIGHT POLICY RATE Dari 2.75% turun kepada 2.5%. Apa Impak Pada Ekonomi ?